1099 b stock options


Perguntas frequentes ndash Opções de ações P. As opções de ações expiram A. As opções de ações expiram. O período de validade varia de plano para plano. Acompanhe seus períodos de exercício optionsrsquo e datas de validade muito de perto porque uma vez que suas opções expiram, eles são inúteis. Muitas vezes, existem regras especiais para empregados terminados e aposentados, e os funcionários que morreram. Esses eventos de vida podem acelerar a expiração. Verifique as regras do plano para obter detalhes sobre as datas de validade. P. Como a aquisição de direitos afeta quando posso exercer minhas opções A. Seu plano pode ter um período de aquisição que afeta o tempo que você tem para exercer suas opções. Um período de aquisição é tempo durante o prazo da concessão da opção que você tem que esperar até que você é permitido exercer suas opções. Herersquos um exemplo: Se o prazo de sua concessão de opção é de 10 anos, e seu período de carência é de dois anos, você pode começar a exercer suas opções adquiridas a partir da segunda data de aniversário da concessão de opção. Isso significa essencialmente que você tem um período de oito anos durante o qual você pode exercer suas opções. Isso é chamado de período de exercício. Geralmente, durante o período de exercício, você pode decidir quantas opções para exercer em um momento e quando exercê-los. P. Uma opção de compra de ações é a mesma que uma ação do estoque de emissor A. Não. Uma opção de compra de ações apenas lhe dá o direito de comprar as ações representadas pela opção por um período de tempo futuro a um preço pré-estabelecido. Q. Posso usar uma opção mais de uma vez? R. Não. Uma vez que uma opção de ações foi exercida, ela não pode ser usada novamente. P. As opções pagam dividendos A. Não. Os dividendos não são pagos em opções de ações não exercidas. P. O que acontece com suas opções de ações se você deixar seu empregador A. Normalmente, existem regras especiais no caso de você deixar seu empregador, se aposentar ou morrer. Consulte as regras do plano do empregador para mais detalhes. P. Qual é o valor justo de mercado de uma opção A. O valor justo de mercado é o preço usado para calcular seu ganho tributável e impostos retidos na fonte para opções de ações não qualificadas (ONS) ou o imposto mínimo alternativo para opções de ações de incentivo (ISO) . O Valor Justo de Mercado é definido pelo plano de sua empresa. P. Quais são as datas de blackout e quando elas são usadas A. As datas de blackout são períodos com restrições ao exercício de opções de ações. As datas de bloqueio freqüentemente coincidem com o encerramento do exercício fiscal da companhia, os horários dos dividendos e o fim do ano civil. Para obter mais informações sobre suas datas de bloqueio planrsquos (se houver), consulte as regras do plano companyrsquos. P. Acabei de executar um exercício e vender minhas opções de ações, quando é que o acordo de comércio A. Seu exercício de opção de ações será liquidado em três dias úteis. Os rendimentos (menos o custo da opção, comissões de corretagem e taxas e impostos) serão automaticamente depositados em sua Conta Fidelity. P. Como obtenho o produto da venda de opções de compra de ações A. Seu exercício de opção de ações será liquidado em três dias úteis. Os rendimentos (menos o custo da opção, comissões de corretagem e taxas e impostos) serão automaticamente depositados em sua Conta Fidelity. P. Como faço para usar a Conta Fidelity A. Pense na sua Fidelity Account como uma conta de corretagem totalmente integrada que oferece serviços de gerenciamento de caixa, ferramentas de planejamento e orientação, negociação on-line e uma ampla gama de investimentos como ações, títulos e fundos mútuos. Use sua Fidelity Account como um gateway para produtos e serviços de investimento que podem ajudar a atender às suas necessidades. Aprender mais. Perguntas freqüentes sobre impostos Q. Existem implicações fiscais quando as opções de ações são exercidas A. Sim, existem implicações tributárias e podem ser significativas. Exercitar opções de ações é uma transação sofisticada e às vezes complicada. Antes de considerar exercer suas opções de ações, não se esqueça de consultar um consultor fiscal. P. No ano passado, exerci algumas opções de ações de empregados não qualificadas em uma transação de exercício e venda (um exercício de ldquocashless). Por que os resultados desta transação refletem-se tanto no meu W-2 como no Form 1099-B A. A Fidelity trabalha para tornar a sua transação de exercício e venda simples e perfeita para você, então parece ser uma única transação . Para fins de imposto de renda federal no entanto, uma operação de exercício-e-venda (exercício sem dinheiro) de ações não qualificadas opções de ações é tratada como duas operações distintas: um exercício e uma venda. A primeira transação é o exercício de opções de ações de seus empregados, em que o spread (a diferença entre o preço de sua bolsa e o valor justo de mercado das ações no momento do exercício) é tratado como receita de remuneração ordinária. Está incluído no formulário W-2 que recebe do seu empregador. O valor justo de mercado das ações adquiridas é determinado de acordo com as regras do seu plano. É geralmente o preço do estoque no fechamento anterior do mercado dos dayrsquos. A segunda transação ndash a venda das ações acabadas de adquirir é tratada como uma transação separada. Esta transação de venda deve ser relatada pelo corretor no Formulário 1099-B, e é relatada na Tabela D de sua declaração de imposto de renda federal. O formulário 1099-B informa o produto das vendas brutas, não um montante de lucro líquido, você não será obrigado a pagar imposto duas vezes sobre esse valor. A sua base fiscal das acções adquiridas no exercício é igual ao justo valor de mercado das acções menos o montante pago pelas acções (o preço de subvenção) mais o montante tratado como rendimento ordinário (o spread). Em uma transação de exercício e venda, portanto, sua base fiscal será normalmente igual ou próxima ao preço de venda na transação de venda. Como resultado, você normalmente não relataria apenas o ganho ou a perda mínima, se houver, na etapa de vendas nesta transação (embora as comissões pagas na venda reduziriam os produtos de vendas relatados na Tabela D, o que por si só resultaria em um curto prazo - perm perda de capital igual à comissão paga). Uma operação de exercício e retenção de opções de ações de empregados não qualificados inclui apenas a parte de exercício dessas duas transações e não envolve um Formulário 1099-B. Você deve observar que o tratamento fiscal estadual e local dessas transações pode variar, e que o tratamento fiscal das opções de ações de incentivo (ISOs) segue regras diferentes. Você é convidado a consultar o seu próprio conselheiro fiscal sobre as consequências fiscais de seus exercícios de opção de ações. P. O que é uma disposição desqualificante A. Uma disposição desqualificante ocorre quando você vende ações antes do período de espera especificado, o que tem implicações fiscais. Disposições de desqualificação aplicam-se a Opções de Compra de Ações Incentivos e Planos de Compra de Ações Qualificados. Para obter mais informações, entre em contato com seu consultor fiscal. P. Qual é o imposto mínimo alternativo (AMT) A. O Imposto Mínimo Alternativo (AMT) é um sistema tributário que complementa o sistema federal de imposto de renda. O objetivo da AMT é garantir que quem beneficia de certas vantagens fiscais pagará pelo menos um montante mínimo de imposto. Para obter mais informações sobre como o AMT pode afetar sua situação, entre em contato com seu consultor fiscal. P. Como eu pago os impostos quando inicie uma transação de exercício e venda A. Os impostos devidos sobre o ganho (valor de mercado justo no momento em que você vende, menos o preço de subsídio), menos comissões de corretagem e taxas aplicáveis ​​de um Exercício e venda são deduzidos do produto da venda de ações. Seu empregador fornece taxas de retenção de impostos. Consulte Exercício de opções de ações para obter mais informações. Você pode querer contatar seu conselheiro de imposto para a informação específica à situação. P. Como faço para vender ações na minha conta que não fazem parte do meu plano de opções A. Efetue login em sua conta e selecione o seguinte: Os diferentes lotes de ações na minha Fidelity Account A. Depois de fazer logon em sua conta, selecione Posições no menu suspenso. Nesta tela, clique em Bases de Custo no separador do meio e selecione Ver lotes de posições onde existem vários lotes de ações. Os lotes de ações destacados em azul indicam ações que, se vendidas, podem criar implicações fiscais e estão sujeitas a disposições desqualificadoras. P. Como posso determinar qual pode ser a implicação fiscal se eu vender minhas ações? A. Na opção Selecionar ação - posições / custo, a Fidelity exibe em azul o ganho / perda para o lote específico. Depois de clicar no lote, pode aparecer a seguinte mensagem: Suas transações de vendas relatadas incluem uma ou mais vendas de ações que você adquiriu por meio de um plano de remuneração de ações que são disposições desqualificadas para fins tributários, cujo ganho pode ser tratado como receita ordinária ao invés de capital ganho. P. Como seleciono um lote de ações específico ao vender ações da empresa A. Depois de efetuar login em sua conta, selecione Estoque comercial no menu suspenso. A partir desta tela selecione o número da conta que você gostaria de vender suas ações. Insira o número de ações, símbolo e preço e clique em Negociação Específica de Ações. Digite os lotes específicos que você deseja vender e a prioridade que eles serão vendidos. Selecione Continuar, Verificar seu pedido e selecione Efetuar pedido. Se você segurar lotes que podem dar origem a uma disposição ldquodisqualifyingrdquo (veja acima), você deve considerar cuidadosamente as consequências fiscais de sua especificação de lote. ESPPs: Impostos Avançado Como IRS formulário 1099-B e relatórios de base de custos alterado para as vendas de ações Adquirido de minhas opções de ações, ações restritas ou ESPP O que eu preciso fazer de forma diferente por causa das mudanças Se você vendeu ações durante o ano calendário, sua corretora emitirá o formulário 1099-B do IRS até meados de fevereiro do ano seguinte. Este é um documento importante que você deve ter para completar sua declaração de imposto para o ano de venda. Muitas empresas de corretagem reformat formulário 1099-B em sua própria declaração substituto. Que emitem em vez do formulário real do IRS. O IRS também recebe as informações relatadas e irá combiná-lo contra as informações que você fornecer no Form 8949 e Schedule D de sua declaração de imposto. Mudanças Significativas Nos Relatórios No Formulário 1099-B Alguns anos atrás, o formulário 1099-B mudou para exigir mais detalhes sobre as vendas de ações. Para as vendas de ações adquiridas em ou após 1º de janeiro de 2011, os corretores tiveram que relatar a você as datas de aquisição de ações, sua base fiscal (ou seja, a base de custos) e se as mais-valias eram de longo ou curto prazo. Antes disso, apenas o produto bruto das vendas teve que ser informado no Formulário 1099-B, após o estoque ter sido vendido durante o ano. Esta informação adicional pode ser útil, embora possa ser confusa em seu lugar. O 1099-B para as vendas conservadas em estoque feitas durante 2016 assemelha-se pròxima à versão para o ano fiscal 2015. No entanto, a versão 2014 introduziu algumas mudanças importantes que você deve continuar a ter em mente ao analisar o seu 1099-B para as vendas de ações em 2016: Em 2014, o IRS redesenhou o formulário para coincidir com seus números de caixa com as colunas no formulário 8949, que Que você usa para relatar as vendas de ações. Uma caixa no centro superior do formulário 1099-B indica a caixa apropriada para verificar perto do topo do formulário 8949 ao relatar a venda. O produto que seu corretor relatórios deve ser líquido de comissões e taxas. Uma caixa (Caixa 1g) foi adicionada para ajustes. Não confunda isso com os ajustes necessários para a compensação de ações que são discutidos abaixo. A caixa 1g aplica-se apenas ao montante de qualquer perda não deduzível numa venda de lavagem ou ao montante do desconto de mercado acumulado. Edições especiais para a compensação conservada em estoque Os regulamentos e as instruções 1099-B continuam a evoluir. De acordo com os regulamentos finais (páginas 2930) emitidos pelo IRS em 2013, os corretores são proibidos de incluir renda de compensação de capital na base relatada no Formulário 1099-B, começando com subsídios feitos em ou após 1 de janeiro de 2014. Seu corretor irá relatar Apenas o que você pagou pelo estoque no exercício ou compra. Para subsídios feitos antes dessa data, sua corretora pode relatar voluntariamente a informação de base completa ajustada com o elemento de remuneração. Em qualquer informação suplementar que ele dá, o corretor pode incluir a parte da base completa não relatada ao IRS. O que você precisa saber para as vendas de ações feitas em 2016 Para 2016 as vendas de ações da empresa adquirida de compensação de capital e ESPPs, os corretores podem (1) informar a base de custo completo para a pré - 2014, ao mesmo tempo que reporta apenas a base parcial para subsídios posteriores, ou (2) relata a base parcial não ajustada para todas as subvenções. Portanto, você precisará fazer o seguinte: 1. Entenda o que está ou não está no 1099-B enviado para o IRS. Se isso não for claramente explicado, pergunte à sua empresa e ao seu provedor de serviços de plano de ações (ou seja, corretor) se alguma renda de compensação foi incluída na base. 2. Faça um ajuste apropriado no ganho ou perda da venda no Formulário 8949 e na Lista D se a parte de compensação da base não estiver incluída no Formulário 1099-B. IRS Form 8949 e Schedule D têm uma coluna para usar para este ajuste (você relata a base dada no formulário 1099-B e ajustá-lo indiretamente através desta coluna). Especialmente confuso para ações restritas e RSUs Os regulamentos finais esculpir uma exceção para o estoque que não é adquirido por dinheiro, ou seja, o que é tecnicamente chamado de segurança não coberta. Isso significa que, para ações restritas e RSUs, e talvez também o exercício de SARs, a parte da base de imposto que é igual a remuneração reconhecida não é relatada ao IRS: as informações de custo-base 1099-B enviadas ao IRS terão um Espaço em branco ou 0 para estes subsídios. Somente o preço de exercício / compra de opções de ações ou ações ESPP adquiridas em 2011 ou posterior deve ter sua base informada. Alerta: Embora esta alteração possa revelar-se útil com a comunicação das vendas de acções na sua declaração fiscal, a menos que a sua corretora inclua a parte de compensação da sua base de custos (não permitida para vendas de acções adquiridas a partir de subvenções efectuadas em 2014 ou posterior) Custo indicado na Caixa 1e do Formulário 1099-B será demasiado baixa ou a caixa de custos será em branco. Para evitar o pagamento excessivo de impostos, você deve ajustar o ganho / perda no Form 8949 e Schedule D ou, se Box 1e estiver em branco, basta relatar a base correta. Você não precisa obter um formulário 1099-B corrigido de seu corretor, como o relatório está seguindo as regras do IRS. Para obter informações adicionais, incluindo mais detalhes sobre a base de custo e algumas dicas de retorno de impostos, consulte o artigo relacionado sobre esses tópicos e problemas. Veja também as FAQs sobre como evitar alguns dos maiores erros de retorno de impostos com as opções de ações. Ações / RSUs restritas. ESPPs. E SARs. Examinar Ordens Permanentes À luz das mudanças nos relatórios de base de custos, considere se deve modificar qualquer ordem permanente de inadimplência na sua conta para que as ações sejam usadas na venda. Isto é particularmente importante para as ações que você adquiriu de exercícios de opção, ações restritas / RSU vesting, ou compras no mercado em vários momentos (ou seja, a base tributária varia). Caso contrário, a ordem padrão será automaticamente a primeira entrada, a primeira saída (FIFO) quando você vende o estoque da empresa. De acordo com as regras processuais que os corretores devem seguir, uma ordem permanente só pode ser alterada até a data de liquidação. Anteriormente, você poderia sair com apenas indicando as ações vendidas em sua declaração de imposto. Enquanto você pode achar melhor dizer ao seu corretor para entregar as ações com a maior base de custos para minimizar os impostos, quando você tem ISO e ações ESPP isso poderia causar conseqüências fiscais indesejadas com uma disposição ISO desqualificante ou uma disposição desqualificadora ESPP. Você deve discutir isso com seu próprio conselheiro. Alerta: Se você tiver ações da empresa em sua conta de vários tipos de compensação de capital, como ações de exercícios ISO, compras da ESPP e aquisição de ações restritas, quando vender as ações, certifique-se de identificar as que deseja usar. A venda involuntária de outras ações pode desencadear conseqüências tributárias indesejadas (por exemplo, uma disposição desqualificadora de ações da ISO ou da ESPP). Esta situação pode exigir uma alteração na ordem permanente. Relatórios de vendas de ações de ações não qualificadas Por Kaye A. Thomas Atual em 11 de janeiro de 2015 It8217s mais complicado do que deveria ser para relatar corretamente as vendas de ações de opções não qualificadas. O encaixe em uma opção de compra de ações não qualificada (às vezes chamada de opção de compra de ações não-estatutárias) envolve, pelo menos do ponto de vista tributário, duas transações distintas: você usa a opção de comprar ações e vende essas ações. Muitas vezes as duas transações acontecem simultaneamente como um único evento, mas sua declaração de imposto tem que refletir dois. Os relatórios fiscais para o primeiro, o exercício da opção, geralmente não requerem atenção especial. Normalmente, este evento gera receita de compensação igual ao lucro que foi incorporado na opção no momento em que você exerceu. Por exemplo, se você pagou 15 por ação quando o estoque estava negociando em 20, você relata 5 por ação na renda de compensação. Para um funcionário, essa renda está incluída nos salários relatados no Formulário W-2, e os não-funcionários devem vê-lo refletido no Formulário 1099-MISC. A menos que haja um erro da empresa que concedeu a opção, sua renda de compensação do exercício da opção será corretamente refletida em sua declaração de imposto se você simplesmente relatar os montantes nos Formulários W-2 e 1099-MISC como faria normalmente. Não é assim a segunda parte da transação. Você precisa relatar a venda das ações, e neste caso você não deve confiar no formulário que você recebe. Você precisa rastrear as informações corretas por conta própria. Tudo sobre essa base Quando você vende ações, incluindo ações de exercer uma opção não qualificada, seu ganho ou perda é a diferença entre seu produto (o valor que você recebeu na venda, líquido da comissão de corretor e quaisquer outras despesas de venda) e sua base Para as ações. Você deve receber o formulário 1099-B do corretor, fornecendo informações para você (e para o IRS) sobre a transação. Uma informação nesse formulário é o produto da venda. Você deve ser capaz de confiar neste número. O formulário também pode indicar a base das ações. Don8217t confiar neste número Para o estoque adquirido por exercer uma opção não qualificada, a base mostrada no Formulário 1099-B geralmente será incorreta. Esta não é a falha do broker8217s, mas rather devido a um foul-up na maneira os regulamentos de relatório da base do custo foram escritos. Para o fundo veja o estado pesaroso da orientação do IRS em opções não qualificadas. Desde que você pode confiar no número de broker8217s, you8217ll tem que determinar a base em seu próprio país. A regra básica aqui é que sua base é a soma de (a) o valor que você pagou pelas ações (ou seja, o preço de exercício da opção) e (b) o valor da remuneração que você relatou em relação ao exercício de a opção. Existem alguns detalhes que podem exigir a sua atenção na aplicação desta regra, e estes são explicados em Stock from Nonqualified Options. Esta venda de ações aparecerá no Formulário 8949. Se o corretor não informou base, ou você pode determinar que o corretor relatou a base correta (o que é improvável, mas possível), você deve inserir a base correta na coluna (e) e concluir O resto do formulário como indicado. Sem problemas O problema é como lidar com a situação onde você tem um formulário 1099-B em que o corretor informou base incorreta. Pânico de Don8217t O IRS compreende que isto acontecerá freqüentemente e fornece uma maneira para que você faça o ajuste. No formulário 8949 na coluna (e) you8217ll mostrar a base relatada pelo corretor, mesmo que você sabe it8217s incorreto. Na coluna (f) você escreve BO, códigos que indicam que o corretor informou base incorreta, e que o motivo foi 8220 ou 8221 (ou seja, além de qualquer uma das razões pelas quais um código específico é fornecido). Na coluna (g) você mostrará a quantidade de ajuste para ganho ou perda que 8217s necessários para chegar ao resultado correto. Pense negativo. No caso usual, a base relatada pelo corretor é incorreta porque o ajuste para o rendimento relatado no exercício da opção é omitido. Trata-se de um ajustamento positivo à base, mas a forma requer um ajustamento ao ganho ou à perda. A base é subtraída para determinar ganho ou perda, portanto este é um ajuste negativo, que deve ser mostrado entre parênteses. Aqui é um exemplo onde você se exercitou e vendeu no mesmo dia. We8217re omitindo as três primeiras colunas, onde você descreveria o estoque e listaria as datas de compra e venda. O preço de exercício da opção era de 6.000, e que 8217s o que o corretor relatou como a base das ações. O estoque foi avaliado em 11.000, resultando em um lucro interno de 5.000, de modo que 8217s o montante da renda de compensação que você relatou, e também o montante do ajuste de base, que se torna um número negativo na coluna (g). O produto foi um pouco menos de 11.000, refletindo uma comissão de corretagem e uma discrepância pequena entre o valor usado para determinar a remuneração de renda eo preço em que as ações foram realmente vendidos. Note que se você não conseguiu fazer esse ajuste e, em vez disso, baseou-se na base relatada pelo corretor, você pagaria imposto sobre um ganho fantasma de 4.948 em vez de reclamar uma perda de 52. Form 8949 Ajuste de base Você também deve anexar uma declaração explicando O ajuste, como este: Formulário 8949, a venda de ações XYZ, corretor não conseguiu ajustar a base de compensação de rendimentos relatados sobre o exercício da opção de compensação. Como evitar pagar duplo imposto sobre as opções de ações do empregado Qualquer pessoa que participa de uma opção de compra de empregado ou compra de ações Plano no trabalho poderia overpay seus impostos mdash talvez por um monte de mdash se eles donrsquot compreender um requisito de comunicação que entrou em vigor em 2014. Sob a exigência, todos os corretores devem reportar base de custo no formulário 1099-B para o estoque que foi adquirido e vendido em Ou após 1º de janeiro de 2014, por meio de plano de opção de compra de ações ou plano de compra de empregados de forma que possa resultar em dupla tributação, a menos que o empregado faça um ajuste no Formulário 8949. O novo requisito não se aplica a ações restritas concedidas a empregados. LdquoItrsquos muito confuso e assustador, rdquo diz Barbara Baksa, diretor executivo da Associação Nacional de Stock Plan Profissionais. O importante é não assumir que a base de custos relatada no Formulário 1099-B está correta. Você tem que ter confiança em sua compreensão de como isso funciona para relatar o ajuste e não ter medo do IRS vai tratá-lo como um erro em sua parte. Compensação de ações é comum na área da baía, especialmente em tecnologia. Os funcionários que venderam ações da empresa no ano passado devem começar a receber seus 1099s em meados de fevereiro. O IRS não saiu de sua maneira de advertir os contribuintes sobre esta bomba relógio de tempo. Os funcionários devem prestar muita atenção a tudo que recebem de seu empregador e empresas de corretagem e fortemente considerar consultar um profissional de imposto. As corretoras usam o Formulário 1099-B para relatar a venda de ações e outros títulos a clientes e ao IRS. A base de custo é o que você pagou pelo estoque, incluindo comissões. Os rendimentos são o que você obteve da venda, após comissões. Em uma venda normal de ações, a diferença entre sua base de custos e os resultados é relatada como um ganho ou perda de capital na Tabela D. Fim da história. No entanto, ações adquiridas sob uma opção de empregado ou plano de compra é diferente. Pelo menos parte de seu lucro é considerado compensação e tributado como renda ordinária. Ele será incluído como salários, na caixa 1 do formulário W-2. Mas a venda também deve ser relatada no Anexo D. E nisso reside a fricção: A menos que você ajustar a sua base de custos, adicionando na componente de compensação, esse montante será tributado duas vezes mdash como renda ordinária e um ganho de capital. De 2011 a 2013, os corretores tiveram a opção de fazer esse ajuste para o empregado e reportar a base de custos correta no Formulário 1099-B. E a maioria fez. De acordo com as novas regras, os corretores não podem fazer esse ajuste em ações adquiridas em ou após 1º de janeiro de 2014, por meio de um plano de opção de compra ou de compra de ações para empregados. Eles só podem relatar a base não ajustada, ou o que o empregado pagou pelo estoque. Para evitar a dupla tributação, o empregado deve fazer um ajuste no Form 8949. Atenção: Não use a caixa com a etiqueta ldquo1g Adjustmentsrdquo no Form 1099-B para fazer este ajuste que é para outra coisa inteiramente. As informações necessárias para fazer o ajuste provavelmente serão em materiais complementares que vêm com o seu 1099-B. Exemplo de opção de ações Letrsquos começar com um exemplo simples: Digamos que lhe foi concedida uma opção para adquirir ações em sua empresa em 10 por ação. (Vamos assumir que esta é uma opção não qualificada opções de ações de incentivo são um pouco diferentes, mas também caem sob a nova exigência.) Quando o estoque está em 30, você exerce sua opção e simultaneamente vender o estoque. Você tem um ganho de 20. Tudo isso é renda ordinária. LdquoThe empresa irá reter imposto e relatório que 20 em seu W-2 como renda. O corretor emitirá um 1099 para a venda. Ele incluirá uma base de custo de 10, o que você pagou pelo estoque. Mas sua base é realmente 30, rdquo Baksa diz. Para evitar o pagamento de impostos sobre esse 20 duas vezes, você deve fazer um ajuste no Form 8949. O que acontece se você exerceu a opção em 2014, quando o preço de mercado é de 30, mas manter o estoque e vendê-lo para 40 em 2015 Neste caso , 20 serão adicionados a W-2 para 2014, mas você wonrsquot começ um 1099-B para 2014. Para 2015, você começ um 1099-B que mostra 10 na base do custo e em 40 no produto das vendas. Para evitar a dupla tributação sobre os 20, você deve fazer um ajuste no Form 8949. Os restantes 10 serão tributados como um ganho de capital. Para as ações adquiridas em um plano de compra de ações para funcionários, o ajuste depende de quanto tempo você mantém o estoque após a compra. Os cenários são muito complexos para dar exemplos neste momento. Observe que as novas regras se aplicam apenas a ações adquiridas em 2014 ou mais tarde sob esses planos. Itrsquos não claro o que adquiriu meios. Algumas corretoras estão usando a data em que uma opção de compra de ações foi concedida como a data de aquisição que alguns estão usando a data em que uma opção de compra de ações foi exercida. Para os planos de compra de ações, a data de aquisição é geralmente a data de compra, diz Baksa. Em qualquer caso, para as ações adquiridas sob um desses planos antes de 2014, os corretores têm a opção de relatar a base correta (ajustada) ou a base errada (não ajustada). Nem todos os corretores estão relatando da mesma maneira. Por questões de consistência, alguns corretores, incluindo E-Trade e Fidelity, informam a base não ajustada de todas as ações vendidas em 2014 sob esses planos, independentemente de quando foram adquiridas. Fidelity incluirá a base ajustada em um documento suplementar. Charles Schwab está tomando uma abordagem para opções de ações e outra para planos de compra de ações. Ele observa que as opções normalmente não são adquiridas, ou ficam disponíveis para venda, pelo menos um ano após a data de concessão. Em conseqüência, muito poucos clientes venderam o estoque em 2014 que foi concedido também em 2014. Assim para 2014, relatará a base ajustada para todas as ações compradas através das opções. Para 2015 e posteriormente, informará base não ajustada para todas as ações de opção. No entanto, para as ações adquiridas em planos de compra de ações de empregados, a Schwab informará base não ajustada para todas as ações, independentemente de quando foram adquiridas. A Intuit, fabricante do TurboTax, diz que os funcionários que usarem seu software de preparação de impostos poderão fazer os ajustes corretos durante o processo de entrevista. Ldquo Independentemente de como o corretor o relata, nós vamos fazer as coisas certas, diz Bob Meighan, vice-presidente da TurboTax. Nenhum ajuste necessário Bruce Brumberg, fundador da Mystockoptions, disse que a maioria das pessoas que venderam ações adquiridas através de planos de compra ou opção terá renda de compensação e precisará fazer um ajuste no Form 8949 (a menos que o corretor tenha feito o ajuste). As únicas vezes que eles não teriam compensação e não precisam fazer um ajuste, é se eles: bullExercised uma opção de ações de incentivo e realizada o tempo suficiente para obter uma disposição qualificada (pelo menos dois anos a partir da data de concessão e um ano após a compra) . BullExercised uma opção de ações de incentivo e vendeu o estoque por menos do que eles pagaram. BullSold ações adquiridas através de um plano de compra para menos do que o preço de compra em uma disposição qualificada. Os novos requisitos de relatório não se aplicam a ações restritas. Os funcionários não pagam nada por ações restritas. Quando ele é adquirido, o valor total na data de aquisição é tratado como compensação e adicionado ao seu W-2 para esse ano. Suponha que um empregado obtém estoque restrito que vale 1.000 quando ele veste e 1.500 quando é vendido. O 1.000 é tratado como compensação e adicionado aos empregadosquos W-2. Quando o estoque é vendido, o corretor emitirá um 1099-B que mostra o produto das vendas de 1.500. Ele nunca teve que fornecer uma base de custos sobre o 1099-B, e ainda doesnrsquot. Alguns podem fornecer uma base de custos e se o fizerem, geralmente é a base ajustada, que é de 1.000. Kathleen Pender é um cronista do San Francisco Chronicle. Net Worth funciona terças, quintas e domingos. E-mail: kpendersfchronicle Blog: blog. sfgate / pender Twitter: kathpender loading Um corretor é qualquer pessoa que, no curso normal de um negócio ou negócio, está pronta para efetuar vendas a serem feitas por outros. Um corretor pode incluir um U. S. ou pessoa estrangeira ou uma unidade governamental e qualquer agência subsidiária. Você é considerado um corretor se: Você é um devedor que regularmente emite e retira suas próprias obrigações de dívida, ou Você é uma empresa que regularmente resgata suas próprias ações. No entanto, para uma venda, resgate ou aposentadoria em um escritório fora dos Estados Unidos, apenas um pagador dos EUA ou intermediário dos EUA é um corretor. Ver as Secções dos Regulamentos 1.6045-1 (g) (1) e 1.6049-5 (c) (5). Você não é considerado um corretor se: Você é uma corporação que compra ações de lote ímpar de seus acionistas de forma irregular (a menos que os fatos indicam o contrário), Você gerencia uma fazenda para outra pessoa, ou Você é uma organização internacional que resgata ou se aposenta Sua própria dívida. Ver a seção de regulamentos 1.6045-1 (a) (1). Relatórios Quantas transações devem ser relatadas em cada formulário. Informe cada transação (diferente de contratos futuros de opções de futuros, moedas estrangeiras ou de seção 1256) em um formulário separado 1099-B. Relate transacções envolvendo contratos de futuros regulamentados, em moeda estrangeira ou de secção 1256 numa base agregada. No entanto, você pode relatar esses contratos em uma base agregada em um formulário separado 1099-B para cada tipo de contrato. Quantos formulários para arquivar para cada transação. Informe as vendas de cada um dos seguintes tipos de títulos em um formulário separado 1099-B, mesmo se os três tipos foram vendidos em uma única transação. Títulos cobertos (definidos mais tarde) com ganhos ou perdas de curto prazo. Títulos cobertos com ganho ou perda de longo prazo. Títulos não cobertos (títulos que não são títulos cobertos) se você optar por marcar a caixa 5 ao relatar sua venda. Declarações de substituição. Os corretores que utilizam declarações de substituição podem relatar as transações de clientes (venda de ações (Formulário 1099-B), juros auferidos (Formulários 1099-INT e OID), dividendos (Formulário 1099-DIV) e impostos estrangeiros pagos (Formulário 1099-INT )) Para o ano em um único substituto. Para obter detalhes, consulte Pub. 1179, General Rules and Specifications for Substitute Forms 1096, 1098, 1099, 5498, and Certain Other Information Returns, which provides the rules for substitute forms. Additional information required for covered securities. For each sale of a covered security for which you are required to file Form 1099-B, report the date of acquisition (box 1b), whether the gain or loss is short-term or long-term, and whether any portion of the gain or loss is ordinary (box 2), cost or other basis (box 1e), the amount of accrued market discount (box 1f), and the loss disallowed due to a wash sale (box 1g). When selling a noncovered security, you may check box 5 and leave boxes 1b, 1e, 1f, 1g, and 2 blank. If you check box 5, you may choose to report the information requested in boxes 1b, 1e, 1f, 1g, and 2 and will not be subject to penalties under section 6721 or 6722 for failure to report this information correctly. Your customer Mary bought shares of stock in ABC Corporation in April 1995, April 2015, and August 2015. The shares of stock bought in 2015 are covered securities. The shares of stock bought in April 1995 are noncovered securities. In June 2016, Mary sells all of the stock in a single transaction. Even though the stock was sold in a single transaction, you must report the sale of the covered securities on two separate 2016 Forms 1099-B (one for the securities bought in April 2015 with long-term gain or loss and one for the securities bought in August 2015 with short-term gain or loss). You must report the sale of the noncovered securities on a third Form 1099-B or on the Form 1099-B reporting the sale of the covered securities bought in April 2015 (reporting long-term gain or loss). You may check box 5 if reporting the noncovered securities on a third Form 1099-B. If you check box 5, you may leave boxes 1b, 1e, and 2 blank or you may complete boxes 1b, 1e, and 2 and not be subject to penalties under section 6721 or 6722 for failing to report this information correctly. Short sales of securities. Do not report a short sale entered into after 2010 until the year a customer delivers a security to satisfy the short sale obligation. Disregard sections 1259 (constructive sales) and 1233(h) (short sales of property that becomes worthless). Report the short sale on a single Form 1099-B unless: You are reporting both short-term and long-term gain or loss from a short sale closed by delivery of covered securities (as just explained under How many forms to file for each transaction ), The securities delivered to close the short sale include both covered securities and noncovered securities (as explained under How many forms to file for each transaction ), or There was backup withholding and other conditions apply (see below). Report on Form 1099-B the relevant information about the security sold to open the short sale, with the exceptions described in the following paragraphs. In box 1a, report the quantity of the security delivered to close the short sale. In box 1b, report the acquisition date of the security delivered to close the short sale. In box 1c, report the date the security was delivered to close the short sale. In box 1e, report the adjusted basis of the security delivered to close the short sale. In box 2, report whether any gain or loss on the closing of the short sale is short-term or long-term based on the acquisition date of the security delivered to close the short sale. Apply section 1233(d), if applicable. If the short sale is closed by delivery of a noncovered security, you may check box 5. In this case, you do not have to complete boxes 1b, 1e, and 2. However, if you choose to report the information in those boxes and check box 5, you will not be subject to the penalties under sections 6721 and 6722 for failure to report that information correctly. If a short sale obligation is satisfied by delivery of a security transferred into a customers account accompanied by a transfer statement indicating the security was borrowed, see Regulations section 1.6045-1(c)(3)(xi)(C). If backup withholding was taken from the gross proceeds when a short sale was opened in 2016 but the short sale was not closed by the end of 2016, file a 2016 Form 1099-B. Report the tax withheld in box 4. In box 1a, enter a brief description of the transaction (for example, 8220 5,000 short sale of 100 shares of ABC stock not closed 8221). Leave the other numbered boxes blank. File a complete Form 1099-B for the year the short sale is closed, as described above, but do not include the backup withholding amount on this Form 1099-B. In the case of a short sale, you can take backup withholding either: From the gross proceeds when the short sale is opened, or From any gain when the short sale is closed if you expect to be able to determine the gain on the short sale at that time. Widely held fixed investment trusts (WHFITs). Trustees and middlemen must report the amount of non pro-rata partial principal payments (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(13)), trust sales proceeds (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(21)), redemption asset proceeds (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(14)), redemption proceeds (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(15)), the sales asset proceeds (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(17)), and the sales proceeds (as defined in Regulations section 1.671-5(b)(18)) that are attributable to a trust interest holder (TIH) for the calendar year on Form 1099-B. To determine the amount of each item of proceeds to be reported on Form 1099-B, see generally Regulations section 1.671-5. If the trustee provides WHFIT information using the safe harbor rules in Regulations section 1.671-5(f)(1) or (g)(1), the trustee or middleman must determine the amounts reported on Forms 1099 under Regulations section 1.671-5(f)(2) or (g)(2), as appropriate. Check box 5 and leave boxes 1b, 1e, and 2 blank if: You are a broker reporting the sale of a security held by a WHFIT to the WHFIT trustee or You are a trustee or middleman of a WHFIT reporting non pro-rata partial principal payments, trust sale proceeds, redemption asset proceeds, redemption proceeds, sales asset proceeds, and sales proceeds to a TIH. Requirement to furnish a tax information statement to TIH. A tax information statement that includes the information provided to the IRS on Form 1099-B, as well as additional information identified in Regulations section 1.671-5(e), must be provided to TIHs. The written tax information statement furnished to the TIH for 2016 is due on or before March 15, 2017. The amount of an item of a trust expense that is attributable to a TIH must be included on the tax information statement provided to the TIH and is not required to be included in box 5 on the Form 1099-DIV. See Regulations section 1.671-5(e) for a complete list of the items of information that must be included in the statement to the TIH. Acquisition of control or substantial change in capital structure. File Form 1099-B for each customer who received cash, stock, or other property from a corporation that you know, or have reason to know based on readily available information, must recognize gain under section 367(a) from the transfer of property to a foreign corporation in an acquisition of control or substantial change in capital structure reportable on Form 8806. Readily available information includes information from a clearing organization, such as the Depository Trust Company (DTC), or from information published on the IRS website. Go to IRS. gov and enter keyword 8220 Form 8806 8221 in the upper right corner to find information on the IRS website. You are not required to file a second Form 1099-B for a customer who received only cash for stock acquired in an acquisition of control if you report the cash as proceeds from a sale on another Form 1099-B. You also are not required to file Form 1099-B for a customer who is an exempt recipient (under Regulations section 1.6045-1(c)(3)(i) or 1.6043-4(b)(5)). For a list of exempt recipients, see the 2016 Instructions for Form 1099-CAP. Enter in box 1d the aggregate amount of cash and the fair market value of any stock and other property received in exchange for stock held in your custody. Also, check box 7. In box 1a, show the corporations name and the number of shares of the corporations stock you held that were exchanged. Also enter the class or classes of stock (for example, preferred, common, etc.) that were exchanged, whether for cash or other property. Abbreviate the class to fit the entry. For example, enter 8220 C 8221 for common stock, 8220 P 8221 for preferred, or 8220 O 8221 for other. Also abbreviate any subclasses. Leave the other numbered boxes and the CUSIP number box blank unless you are required to file a Form 1099-B to report proceeds you paid to the customer from the acquisition of control or substantial change in capital structure and you choose to file and furnish one Form 1099-B for amounts reported under both Regulations sections 1.6045-1 and 1.6045-3. If you choose to combine the reporting for both, do not combine other transactions the customer may have had during the year with the reporting of the acquisition of control or change in capital structure. Also, in box 1e, report the total basis of the customers stock. Do not enter an amount in box 1e that is greater than the amount entered in box 1d. Cash on delivery account. For a sale of securities through a 8220 cash on delivery 8221 or similar account, only the broker that receives the gross proceeds from the sale against delivery of the securities sold is required to report the sale. However, if such brokers customer is a 8220 second-party broker 8221 that is an exempt recipient, only the second-party broker is required to report the sale. Foreign currency. If the purchase amount or sales proceeds are paid in foreign currency, you must report the amount of foreign currency in U. S. dollars. Generally, you must determine the reportable amount (other than amounts representing accrued interest or original issue discount) as of the date you receive, credit, or make the payment, whichever applies, at the spot rate or by following a reasonable spot rate convention, such as a month-end spot rate or a monthly average spot rate. When reporting the purchase or sale of a security traded on an established securities market, you must determine the U. S. dollar amounts to be reported (other than amounts representing accrued interest or original issue discount) as of the settlement date, at the spot rate or by following a reasonable spot rate convention. See Regulations section 1.6045-1(d)(8). Generally, payments of foreign currency amounts representing accrued interest or original issue discount must be translated using the average rate for the interest accrual period, although certain customers may elect to translate such amounts using the spot rate on the last day of the interest accrual period. See Regulations sections 1.988-2(b)(2) and 1.6045-1(n)(4)(v). Substitute payments. Do not report substitute payments in lieu of dividends and tax-exempt interest on Form 1099-B. Instead, report these payments in box 8 of Form 1099-MISC, Miscellaneous Income. See section 6045(d) and the Instructions for Form 1099-MISC. Stock options granted in connection with the performance of services. If an employee, former employee, or other service provider, in connection with the performance of services, obtains substantially vested shares of stock from the exercise of a stock option, and sells that stock through a broker on the same day, then the broker may not be required to report the sale on Form 1099-B. For details, see Rev. Proc. 2002-50, which is on page 173 of Internal Revenue Bulletin 2002-29 at www. irs. gov/pub/irs-irbs/irb02-29.pdf. Partnership sale. Form 8308, Report of a Sale or Exchange of Certain Partnership Interests, does not have to be filed if, under section 6045, a return is required to be filed by a broker on Form 1099-B for the transfer of the partnership interest. Exceptions. Brokers are not required to file, but may file, Form 1099-B for the following. Sales for exempt recipients, including the following. Archer MSAs and health savings accounts (HSAs). The United States or any state or a political subdivision of the United States or any state. Corporations. However, see Identifying a corporation . later, for instructions about how to know whether a customer is a corporation for this purpose. Also, you must file Form 1099-B for the sale of a covered security (defined later) by an S corporation if the S corporation acquired the covered security after 2011. Sales initiated by dealers in securities and financial institutions. Sales by custodians and trustees, provided the sale is reported on a properly filed Form 1041, U. S. Income Tax Return for Estates and Trusts. Sales of shares in a regulated investment company that is a money market fund. Obligor payments on: Nontransferable obligations, such as savings bonds or CDs. Obligations for which gross proceeds are reported on other Forms 1099, such as stripped coupons issued before July 1, 1982. Callable demand obligations issued before January 1, 2014, that have no premium or discount. Sales of foreign currency unless under a forward or regulated futures contract that requires delivery of foreign currency. Sales of fractional shares of stock if gross proceeds are less than 20. Retirements of book-entry or registered form obligations issued before January 1, 2014, if no interim transfers have occurred. Sales for exempt foreign persons as defined in Regulations section 1.6045-1(g)(1). Sales of Commodity Credit Corporation certificates. Spot or forward sales of agricultural commodities. See below. Some sales of precious metals. See Sales of precious metals, later. Grants or purchases of options, purchases due to exercises of call options, or entering into contracts that require delivery of personal property or an interest therein. Sales (including retirements) of short-term obligations issued on or after January 1, 2014. However, a broker may be required to file a Form 1099-INT for interest or original issue discount on a short-term obligation. Identifying a corporation. For sales of covered securities (defined later) that were acquired after 2011, you cannot rely on Regulations section 1.6049-4(c)(1)(ii)(A) to tell whether a customer is a corporation. However, for sales of all securities, you can treat a customer as an exempt recipient if one of the following statements is true. The name of the customer contains the term 8220 insurance company, 8221 8220 indemnity company, 8221 8220 reinsurance company, 8221 or 8220 assurance company. 8221 The name of the customer indicates it is an entity listed as a per se corporation under Regulations section 301.7701-2(b)(8)(i). You receive a properly completed exemption certificate on Form W-9 that shows the customer is not an S corporation. You receive a Form W-8 that includes a certification that the person whose name is on the form is a foreign corporation. Spot or forward sales of agricultural commodities. Agricultural commodities include grain, feed, livestock, meat, oil seed, timber, and fiber. A spot sale is a sale that results in almost immediate delivery of a commodity. A forward sale is a sale under a forward contract. However, sales and exchanges of timber for lump-sum payments must be reported on Form 1099-S, Proceeds From Real Estate Transactions. Report sales of agricultural commodities under a regulated futures contract, sales of derivative interests in agricultural commodities, and sales of receipts for agricultural commodities issued by a designated warehouse on Form 1099-B. A designated warehouse is a warehouse, depository, or other similar entity designated by a commodity exchange in which or out of which a particular type of agricultural commodity is deliverable to satisfy a regulated futures contract. Sales of warehouse receipts issued by any other warehouse are not reportable. Sales of precious metals. A sale of a precious metal (gold, silver, platinum, or palladium) in any form for which the Commodity Futures Trading Commission (CFTC) has not approved trading by regulated futures contract (RFC) is not reportable. Further, even if the sale is of a precious metal in a form for which the CFTC has approved trading by RFC, the sale is not reportable if the quantity, by weight or by number of items, is less than the minimum required quantity to satisfy a CFTC-approved RFC. For example, a broker selling a single gold coin does not need to file Form 1099-B even if the coin is of such form and quality that it could be delivered to satisfy a CFTC-approved RFC if all CFTC-approved contracts for gold coins currently call for delivery of at least 25 coins. Sales of precious metals for a single customer during a 24-hour period must be aggregated and treated as a single sale to determine if this exception applies. This exception does not apply if the broker knows or has reason to know that a customer, either alone or with a related person, is engaging in sales to avoid information reporting. Exemption certificate. A broker may require an exempt recipient to file a properly completed Form W-9, Request for Taxpayer Identification Number and Certification, or similar form. A broker may treat an exempt recipient that fails to do so as a recipient that is not exempt. See part J in the 2016 General Instructions for Certain Information Returns for more information. Transfer Statement Any person that transfers custody of a specified security (defined later) to a broker after 2010 (after 2011 if the stock is in a regulated investment company, and after 2014 for certain debt instruments, options, and securities futures contracts) must give the broker a written transfer statement within 15 days after the date of settlement for the transfer. The transferor must furnish a separate statement for each security and, if transferring custody of the same security acquired on different dates or at different prices, for each acquisition. However, a separate statement is not required for: Noncovered securities, and Securities acquired more than 5 years before the transfer for which basis is determined using an average basis method. These rules apply to: Anyone that acts as a custodian of securities in the ordinary course of a trade or business, Any issuer of securities, Any trustee or custodian of an individual retirement plan, or Any agent of the above. These rules do not apply to: The beneficial owner of a security or any agent substituted for an undisclosed beneficial owner, Any governmental unit or any agency or instrumentality of a governmental unit holding escheated securities, or Any organization that holds and transfers obligations among members as a service to its members. Information required. Each transfer statement must include: Date the statement is furnished Name, address, and telephone number of the person furnishing the statement Name, address, and telephone number of the broker receiving custody of the security Name of the customer(s) for the account from which the security is transferred Account number for the transferring account and, if different, the receiving account CUSIP or other security identifier number of the transferred security Number of shares or units Type of security (such as stock, debt instrument, or option) Date the transfer was initiated and settlement date of the transfer (if known) and The securitys total adjusted basis, original acquisition date, and, if applicable, the holding period adjustment under section 1091. For a debt instrument, the following additional information is required. A description of the payment terms used by the broker to compute any basis adjustments under Regulations section 1.6045-1(n). The issue price. The issue date, if different from the original acquisition date. The adjusted issue price as of the transfer date. The initial basis. Any market discount that has accrued as of the transfer date. Any bond premium that has been amortized as of the transfer date. Any acquisition premium that has been amortized as of the transfer date. Whether the transferring broker has computed any of the information by taking into account one or more elections under Regulations section 1.6045-1(n). The last date on or before the transfer date that the broker made an adjustment for a particular item relating to a debt instrument transferred on or after January 1, 2016. For all option transfers, the date of grant or acquisition of the option, the amount of the premium paid or received, and any other information required to fully describe the option. For the transfer of a section 1256 option on or after January 1, 2016, also provide the original basis of the option and the fair market value of the option as of the end of the prior calendar year. The adjusted basis, original acquisition date, holding period adjustment, and the additional information for a debt instrument or option described above are not required if the transfer statement identifies the security as a noncovered security. If the names of the customer(s) for the transferring and receiving accounts are not the same, the transfer statement must also include the name of the customer(s) for the account to which the security is transferred. However, if the transfer is to or from an account for which a broker, custodian, or other person subject to the transfer reporting rules is the customer, the transfer statement must treat the beneficial owner or, if applicable, an agent substituted by an undisclosed beneficial owner, as the customer for both accounts, and the broker receiving the transfer statement should treat the security as held for the beneficial owner or the beneficial owners agent regardless of the customer listed for the brokers account. The person giving and the broker receiving the transfer statement can agree to combine the information in any format or to use a code in place of one or more required items. Determine the adjusted basis and other information to be reported as explained in these instructions. If the basis of the transferred security is determined using an average basis method, any securities acquired more than 5 years prior to the transfer may be reported on a single statement on which the original acquisition date is reported as 8220 various, 8221 but only if the other information reported applies to all the securities. Effect on Form 1099-B and other transfer statements. In preparing Form 1099-B or a transfer statement for securities you transfer to someone else, you must take into account all the information (other than securities classifications) reported on a transfer statement you receive, unless the statement is incomplete or you know it is incorrect. If you do not receive a required transfer statement by the due date, you must request one from the transferor. If a complete transfer statement is not furnished, either after you requested one or because no transfer statement was required, you may treat the security as noncovered. However, you must file a corrected Form 1099-B within 30 days of receiving a transfer statement indicating that the security is a covered security. But you do not have to file a corrected Form 1099-B if you receive the statement more than 3 years after you filed the original Form 1099-B. You must also furnish a corrected transfer statement within 15 days of receiving a transfer statement indicating that a security is a covered security if you transferred the security transferred to you. But you do not have to furnish a corrected transfer statement if you receive the transfer statement more than 18 months after you furnished your transfer statement. More information. For more information about transfer statements, including definitions, exceptions, rules for gift transfers, transfers from a decedents estate, and transfers of borrowed securities, see Regulations sections 1.6045A-1 and 1.6045A-1T. Issuer Returns for Actions Affecting Basis An issuer of a specified security (defined later) that takes an organizational action that affects the basis of the security must file an issuer return on Form 8937. This applies to organizational actions after 2010 (after 2011 if the stock is in a regulated investment company, and after 2013 for debt instruments, options, and securities futures contracts). The return is due on or before the 45th day following the organizational action or, if earlier, January 15 of the next calendar year. An issuer is not required to file this return if, by the due date, the issuer posts the return with the required information in a readily accessible format in an area of its primary public website dedicated to this purpose and, for 10 years, keeps the return accessible to the public on its primary public website or the primary public website of any successor organization. An issuer may electronically sign a return that is publicly reported on the issuer8217s public website. The electronic signature must identify the individual who is signing the return. Effect on Form 1099-B and transfer statements. In preparing Form 1099-B or a transfer statement, you must take into account all the information reported by the issuer of the security on a statement that the issuer furnishes to you or is deemed to furnish to you, unless the issuer statement is incomplete or you know it is incorrect. Take into account only those organizational actions taken by the issuer of the security during the period you held custody of the security (beginning with the date on which you received a transferred security). If you receive or are deemed to receive an issuer statement after filing Form 1099-B, you must file a corrected Form 1099-B within 30 days of receiving the issuer statement. But you do not have to file a corrected Form 1099-B if you receive the issuer statement more than 3 years after you filed the original Form 1099-B. If you receive or are deemed to receive an issuer statement after furnishing a transfer statement for a covered security, you must furnish a corrected transfer statement within 15 days of receiving the issuer statement. But you do not have to furnish a corrected transfer statement if you receive the issuer statement more than 18 months after you furnished the original transfer statement. More information. For more information, see Form 8937 and its instructions, and Regulations section 1.6045B-1. Barter Exchanges A barter exchange is any person or organization with members or clients that contract with each other (or with the barter exchange) to jointly trade or barter property or services. The term does not include arrangements that provide solely for the informal exchange of similar services on a noncommercial basis. Persons who do not contract with a barter exchange but who trade services do not file Form 1099-B. However, they may have to file Form 1099-MISC. Transactional/aggregate reporting. Barter exchanges involving noncorporate members or clients must report each transaction on a separate Form 1099-B. Transactions involving corporate members or clients of a barter exchange may be reported on an aggregate basis. Member information. In the recipient area of Form 1099-B, enter information about the member or client that provided the property or services in the exchange. Exceptions. Barter exchanges are not required to file Form 1099-B for: Exchanges through a barter exchange having fewer than 100 transactions during the year, Exempt foreign persons as defined in Regulations section 1.6045-1(g)(1), or Exchanges involving property or services with a fair market value of less than 1.00. Statements to Recipients If you are required to file Form 1099-B, you must provide a statement to the recipient. For more information about the requirement to furnish a statement to the recipient, see part M in the 2016 General Instructions for Certain Information Returns. Truncating recipients identification number on payee statements. Pursuant to Treasury Regulations section 301.6109-4, all filers of this form may truncate a recipient8217s identification number (social security number (SSN), individual taxpayer identification number (ITIN), adoption taxpayer identification number (ATIN), or employer identification number (EIN)) on payee statements. Truncation is not allowed on any documents the filer files with the IRS. A filers identification number may not be truncated on any form. See part J in the 2016 General Instructions for Certain Information Returns. 2nd TIN Not. You may enter an 8220 X 8221 in this box if you were notified by the IRS twice within 3 calendar years that the payee provided an incorrect taxpayer identification number (TIN). If you mark this box, the IRS will not send you any further notices about this account. However, if you received both IRS notices in the same year, or if you received them in different years but they both related to information returns filed for the same year, do not check the box at this time. For purposes of the two-notices-in-3-years rule, you are considered to have received one notice and you are not required to send a second 8220 B 8221 notice to the taxpayer on receipt of the second notice. See part N in the 2016 General Instructions for Certain Information Returns for more information. For more information on the TIN Matching System offered by the IRS, see the 2016 General Instructions for Certain Information Returns. CUSIP Number Box 1d. Proceeds Enter the gross cash proceeds from all dispositions (including short sales) of securities, commodities, options, securities futures contracts, or forward contracts. Show a loss, such as one from a closing transaction on a written option or forward contract, as a negative amount by enclosing it in parentheses. You must reduce the proceeds by commissions and transfer taxes related to the sale. For securities sold because of the exercise of an option granted or acquired before 2014, you may, but are not required to, take into account option premiums in determining gross proceeds if that is consistent with your books. For securities sold because of the exercise of an option granted after 2013 or for the treatment of an option granted or acquired after 2013, see Regulations section 1.6045-1(m) for details. If you reduce gross proceeds by option premiums, check the second box in box 6. Otherwise, check the first box. Do not include amounts shown in boxes 8 through 11. If identical stock is sold at separate times on the same calendar day by a single trade order and a single confirmation is given that reports to the customer an aggregate price or an average price per share, you can determine gross proceeds by averaging the proceeds for each share. However, do not do this if the customer notifies you in writing of an intent to determine the proceeds from the sale by the actual proceeds per share and you receive that notification by January 15 of the calendar year following the year of the sale. You may extend the January 15 deadline but not beyond the due date for filing Form 1099-B. Do not include any accrued qualified stated interest on bonds sold between payment dates (or on a payment date) in this box. Instead, report this accrued interest on Form 1099-INT. For reporting an acquisition of control or substantial change in capital structure, see page 3. Box 1e. Cost or Other Basis Enter the adjusted basis of any securities sold unless the security is not a covered security and you check box 5. If you check box 5 and are not reporting basis, leave box 1e blank. Enter -0- in box 1e only if the securities sold actually had a basis of zero. Covered security. A covered security is any of the following. Stock acquired for cash in an account after 2010, except stock for which the average basis method is available. Stock for which the average basis method is available and that is acquired for cash in an account after 2011. A specified security transferred to an account if the broker or other custodian of the account receives a transfer statement (explained earlier) reporting the security as a covered security. Certain debt instruments or options that are specified securities acquired for cash in an account after 2013 (see Regulations section 1.6045-1(a)(15)(i)(C) and (E)). Certain debt instruments or options that are specified securities acquired for cash in an account after 2015. See Regulations sections 1.6045-1(a)(15)(i)(D) and 1.6045-1(m)(2)(ii). This includes variable rate debt instruments, inflation-indexed debt instruments, contingent payment debt instruments, options on debt instruments with payments denominated in, or determined by reference to, a currency other than the U. S. dollar, and options issued as part of investment units. A securities futures contract entered into in an account after 2013. A security acquired due to a stock dividend, stock split, reorganization, redemption, stock conversion, recapitalization, corporate division, or other similar action, if the basis of the acquired security is determined from the basis of a covered security. Specified security. A specified security is any of the following. Any share of stock (or any interest treated as stock, such as an American Depositary Receipt) in an entity organized as, or treated for federal tax purposes as, a corporation (foreign or domestic). For this purpose, a security classified as stock by the issuer is treated as stock. If the issuer has not classified the security, the security is not treated as stock unless the broker knows that the security is reasonably classified as stock under general federal tax principles. Any debt instrument, other than a debt instrument subject to section 1272(a)(6) (certain interests in or mortgages held by a REMIC, certain other debt instruments with payments subject to acceleration, and pools of debt instruments the yield on which may be affected by prepayments), or any short-term obligation. For this purpose, a security classified as debt by the issuer is treated as debt. If the issuer has not classified the security, the security is not treated as debt unless the broker knows that the security is reasonably classified as debt under general Federal tax principles or that the instrument or position is treated as a debt instrument under a specific provision of the Internal Revenue Code. Any option on one or more specified securities (which includes an index substantially all the components of which are specified securities), any option on financial attributes of specified securities, or a warrant or stock right. Any securities futures contract. Noncovered security. A noncovered security is any security that is not a covered security. The following securities are not covered securities. Stock acquired in 2011 that was transferred in 2011 to a dividend reinvestment plan that meets the requirements of Regulations section 1.1012-1(e)(6). However, a covered security acquired in 2011 and transferred to a dividend reinvestment plan after 2011 remains a covered security. For purposes of this rule, stock is considered transferred to a dividend reinvestment plan if it is held in a plan that is not a dividend reinvestment plan and the plan amends its plan documents to become a dividend reinvestment plan. The stock is considered transferred as of the effective date of the plan amendments. A security acquired due to a stock dividend, stock split, reorganization, redemption, stock conversion, recapitalization, corporate division, or other similar action, if the basis of the acquired security is determined from the basis of a noncovered security. A security that, when acquired, did not have to be reported on Form 1099-B because it was acquired from an exempt recipient or an exempt foreign person as defined in Regulations section 1.6045-1(g)(1). A security for which reporting is required by Regulations section 1.6049-5(d)(3)(ii) (certain securities owned by a foreign intermediary or flow-through entity). Identification of securities. If the customer has acquired securities on different dates or at different prices and sells less than the entire position in the security, report the sale according to the customers adequate and timely identification of the security to be sold. If no identification is provided, report the sale in this order. Any shares for which the acquisition date is unknown. The shares that were acquired first, whether they are covered or noncovered securities. Average basis method. Generally, the average basis method is available for either of the following types of stock if the customer leaves the shares with a custodian or agent in an account and acquires identical shares of stock at different prices in the account. Stock in most mutual funds or other regulated investment companies. Stock acquired after 2010 in connection with a dividend reinvestment plan that meets the requirements of Regulations section 1.1012-1(e)(6). Compute basis using the average basis method if: The customer elects that method or You choose the average basis method as your default method, and the customer does not give you any other instructions. Generally, determine the average basis of a share of stock by dividing the aggregate basis of all shares of identical stock in an account by the total number of shares, regardless of holding period. However, for this purpose, shares of stock in a dividend reinvestment plan are not identical to shares of stock with the same CUSIP number that are not in a dividend reinvestment plan. The basis of each share of identical stock in the account is the aggregate basis of all shares of that stock in the account divided by the aggregate number of shares. Unless a single-account election is in effect, you may not average together the basis of identical stock held in separated accounts that is sold, exchanged, or otherwise disposed of after December 31, 2011. See Regulations section 1.1012-1(e) for details. Adjusted basis. The adjusted basis begins with the initial basis (defined next) as of the date the security is acquired into an account. In reporting the adjusted basis, take into account all information, other than the classification of the security (such as stock), reported on a transfer statement or issuer return furnished to you or deemed furnished to you, unless that statement or return is incomplete or you know it is incorrect. See Transfer Statement and Issuer Return for Actions Affecting Basis, earlier. Also, treat Form 2439 as an issuer return and take into account the effects of undistributed capital gains reported to you on the form by a regulated investment company or real estate investment trust. You are not required to consider other transactions, elections, or events occurring outside the account when determining basis. You are also not required to apply section 1259 (constructive sales), section 475 (mark-to-market method of accounting), section 1296 (mark-to-market method of accounting for marketable stock in a passive foreign investment company), and section 1092 (straddles). For a debt instrument, see Regulations sections 1.6045-1(n)(7) and 1.6045-1T(n)(11) for the rules to determine adjusted basis for a debt instrument acquired at a premium or discount. Initial basis. If a customer paid cash for a security, the initial basis is: The total cash paid by the customer or credited against the customers account for the security, plus The commissions and transfer taxes to buy the security. You may, but do not have to: Take option premiums into account to determine the initial basis of securities acquired by exercising an option granted or acquired before 2014, or Increase initial basis for income recognized upon the exercise of a compensatory option or the vesting or exercise of other equity-based compensation arrangements granted or acquired before 2014. You cannot increase initial basis for income recognized upon the exercise of a compensatory option or the vesting or exercise of other equity-based compensation arrangements, granted or acquired after 2013. For rules related to options granted or acquired after 2013, see Regulations section 1.6045-1(m). You must report the basis of identical stock by averaging the basis of each share if: The stock was purchased at separate times on the same calendar day in executing a single trade order, and The broker executing the trade provides a single confirmation to the customer that reports an aggregate total price or an average price per share. However, do not average the basis if the customer timely notifies you in writing of an intent to determine basis by the actual cost per share. The initial basis of a security transferred to an account is generally the basis reported on the transfer statement. If a transfer statement indicates that the security is acquired as a gift, you must apply the relevant basis rules for property acquired by gift in determining the initial basis, except you do not have to adjust the basis for gift tax. Treat the initial basis as equal to the gross proceeds from the sale if: Neither gain nor loss is recognized because of the basis rules for gift property, or The initial basis depends on fair market value as of the date of the gift and you neither know nor can readily ascertain this value. Short sales. In the case of a short sale, report the adjusted basis of the security delivered to close the short sale. Wash sales. If a customer acquired securities that caused a loss from a sale of other securities to be both nondeductible under section 1091 and the loss was reported as a wash sale adjustment on a Form 1099-B for the sale at a loss, increase the adjusted basis of the acquired securities by the amount of the disallowed loss. For 2011 through 2013, the wash sale adjustment was reported in box 5. In 2014 and 2015, the wash sale adjustment was reported in boxes 1f and 1g. Beginning in 2016, the wash sale adjustment is reported in box 1g. Corporate mergers. Report only the net reduction in basis between stock exchanged and stock received when reporting the payment of cash paid as part of a corporate merger, reorganization, or similar event that is taxable only to the extent that cash or property other than stock or securities (8220 boot 8221) is received and for which no loss can be recognized. Enter only the amount of the reduction attributable to the amount reported in box 1d. Enter the amount as a positive number. However, do not apply this rule, and instead report adjusted basis as described earlier, for any stock considered to have been redeemed or sold, for example, fractional shares of stock resulting from the merger that are only paid in cash. Your customer Fred buys 100 shares of covered stock in MNO Corporation for 5,000 in February 2016. MNO Corporation merges with PQR Corporation in December 2016. The merger is taxable only to the extent that boot is received. Fred receives 100 shares of PQR stock with a value of 4,700 and 800 cash boot in exchange for his MNO stock. Freds resulting basis in the PQR stock is 4,700. Report the 800 cash boot in box 1d, and report 300 in box 1e to reflect the net reduction in basis from 5,000 (for the MNO stock) to 4,700 (for the PQR stock). Determine whether the gain or loss is short-term or long-term under section 1222, and whether any portion of the gain or loss is ordinary. In making the determination you must do the following. Consider any information reported on a transfer statement. Consider any information reported on Form 8937. Apply the rules for stock acquired from a decedent. Apply the rules for stock acquired as a gift. If a customer acquired securities that caused a loss from a sale of other securities to be both nondeductible under section 1091 and reported in box 5 of a 2013 or earlier Form 1099-B (or reported on a 2014 or 2015 Form 1099-B with code W in box 1f and an adjustment amount in box 1g), use the rules in section 1223(3) to determine the holding period of the acquired securities. In the case of a short sale, report whether any gain or loss on the closing of the short sale is short-term or long-term based on the acquisition date of the security delivered to close the short sale. Apply the rule in section 1233(d), if applicable. You are permitted to check up to 2 boxes if a portion of the gain or loss is ordinary and the remaining portion is short-term or long-term. You may not report both short-term and long-term gain or loss on the same Form 1099-B. You are not required to consider other transactions, elections, or events occurring outside the account when determining whether the gain or loss on the sale is short-term or long-term. You are also not required to apply holding period-related adjustments under section 1259 (constructive sales), 475 (mark-to-market method of accounting), 1092 (straddles), 1233(b)(2) (short sales), 1296 (mark-to-market method of accounting for marketable stock in a passive foreign investment company), 852(b)(4)(A), 857(b)(8), 852(b)(4)(B) (regulated investment company and real estate investment trust adjustments), and Regulations section 1.1221-2(b) (hedging transactions). Box 3. Check if Basis Reported to IRS

Comments

Popular Posts